24.10.07

* Kasım dolunayı

Buz gibi ayaz bir Kasım gündüzü sonunda güneş portakal-kırmızı renklerle batıdan batarken, ofisimizde oturduğum koltukta başımı 180 derece çevirdiğimde gördüğüm doğudaki gri bulutların ardından sakin bir şekilde yükselmekte olan dolunayın gümüşi güzelliği, güneşin sıcak güzelliğiyle tezat oluşturuyordu. Bu doyumsuz anı hiçbir fotoğraf makinası karelerine sığdıramazdı. Sadece yaşanası bir andı...




Karşılıklar

- Yaşıyor muyum, yoksa öldüm mü
Diye sordu biri ötekine
- Ben neden yaşadığımı sormaktayım
Yıllardır kendime
- Beni gerçekten seviyor musun
Diye sordu ilk yaz kırlangıca
- Bir gün kendimi öldüreceğim
Dedi adam yargıca
- Öğleye ne yemek pişireyim
Diye sordu kadın kocasına
- Tüm okyanuslarda yüzmek isterdim
Kahrolası sınırlar olmasa
- Adamı neden öldürdünüz
Diye sordu yargıç katillere
- Seviyorum seni ey yaşam
Bütün hücrelerimle...

(1980)

Ataol Behramoğlu

Hayata iyi bakın

Blueman

26.11.2004

Hiç yorum yok: