18.1.14

Gelenekselci eğitim sistemine başkaldırı

 
Bazı ülkelerde ev ödevinin artık çok demode bir uygulama olduğu ve öğrencilere ev ödevi verilmemesi konusu tartışılırken ve klasik eğitim sistemleri sorgulanırken, ülkemizde eğitim sistemi hala yapboz tahtası gibi sürekli değiştirilmekte, a...ma ileri, aydın, yaratıcı bir Türkiye için nasıl insanlar yetiştirmemiz gerektiği ve bunu nasıl sağlayacağımız hala konuşulmamakta, eğitim sitemimiz sürekli geri götürülmekte.

Aşağıdaki linkte 11 yaşında TED'e konuşmacı olan ve geleneksel eğitim siteminden çıkıp evde eğitim alan Logan'ın zekasına, aklına ve kendine güvenine hayran olacaksınız.

Ülkemin daha aydınlık ve yaratıcı bir hale dönüştürülmesi için belki de en önemli konu olan eğitim hala hangi kafada olduğu belirsiz, beceriksiz, gerici, kendileri de bu eğitim sisteminden çıkmış, yaratıcılıkla alakası olmayan, gelenekselci ve sisteme kendilerine oy verecek, düşünmeyen, sorgulamayan, biat edecek insanların yetiştirilmesini amaçlayan bir eğitim sitemini savunan kişilerce idare ediliyor, hala öğretmenlik yerlerde sürünen, maaşı düşük, itibarsız bir meslek ki tam tersine öğretmenlerin maaşları yüksek, kendileri çok iyi eğitimli, aydın, yaratıcı kişiler olmalı.

Gerçekten harika bir konuşma olan Ken Robinson'ın konuşmasını da daha önce paylaşmıştım, aşağıdaki linkte tekrar izleyebilirsiniz.

http://www.collective-evolution.com/2014/01/07/this-is-what-happens-when-a-kid-leaves-traditional-education/

Hiç yorum yok: