16.1.14

Şimdi cennet kadar güzel burası


Fotoğraf: Koray Akten - Sarıyer-Kilyos arası - 15.11.2010
 
Robert Walser - "Gezinti" adlı kitabındaki aynı adlı öyküsünden

“Başlayan yumuşak akşam inişini şimdiden sezinliyordum. Altın sarısı keder hazzına ve tatlı hüzün tılsımına benzer bir şey, tıpkı sessiz, yüce Tanrı’nın soluğu gibi geziniyordu etrafta. “Şimdi cennet kadar güzel burası” dedim kendi kendime. Sevimli, kanaatkar çayırları, bahçeleri ve evleriyle yumuşak kırsal dünya, önümde tıpkı büyüleyici, göz yaşartıcı bir veda şarkısı gibi uzanıyordu. Kadim halk ağıtları ve iyi, yoksul halkın çileleri usul tınılarla, dört bir yandan yankılanıyordu. Büyük ve yumuşak ruhlar, büyüleyici şekiller ve giysilerle zuhur ediyorlardı ve sevgili, iyi kır yolu, gök mavisi ve beyaz ve altın sarısı parıltılar saçıyordu. Merhamet ve vecd, güneş ışığının şefkatle kucakladığı ve çerçevelediği, altın sarısına boyanmış, gül pembesine bulanmış küçük yoksul evlerin üzerinde, sanki gökyüzünden düşen melek suretleri gibi uçuşuyordu. Aşk, yoksulluk ve gümüşi-altın bir nefes el ele yürüyor ve süzülüyorlardı.

Sanki sevdiğim biri beni adımla çağırıyormuş ya da biri beni öpüyor ve avutuyormuş gibi hissediyordum."
 
Hayata iyi bakın
 
Blueman
 
15.02.2012

Hiç yorum yok: