18.1.14

Genç Werther’in Acıları


Genç Werther’in Acıları, Johann Wolfgang von Goethe (d. 1749, ö. 1832) tarafından 1774 yılında ve iki haftada yazılmış bir mektup roman.
Oldukça duyarlı, duygusal ve erişmesi imkansız olan nişanlı bir kıza aşık olan bir gencin kendisini intihara sürükleyen, sonlara doğru okuyucuya da acı vermeye başlayan bu hikayenin anlatıldığı kitap için, “Kitap iyi bir arkadaştır” yorumuma, “Ama bu kitap değil”... şeklinde yorum yazan bir arkadaşım gibi olumsuz görüş bildirecekler de olabilir, ama ben zamanında okuyanlardan bazılarını intihara sürüklemiş olmasını kitabın gücüne bağlıyor, özellikle doğaya olan aşkın, tutkunun ve ümitsizce aşık olunan o kadına duyulan derin, depderin aşkın anlatımını çok başarılı, çok edebi buldum ve büyük bir keyifle okudum. Goethe’yi tanımaktan da çok memnun oldum. 1774’de yazılmış, ama içerdiği evrensel konular ile çok başarılı anlatımı ile sonsuza dek yaşayacak bir roman.
Vikipedi’de “Goethe, bu romanı yazdığında 25 yaşındaydı. “Bir kitap okudum, hayatım değişti.” sözü gibi, bir kitap yazmış ve hayatı değişmiştir. Romanın piyasaya çıkmasının ardından hem pek çok intihar vakası ile karşılaşılmış, hem de Almanya sokakları bir “Werther salgınına” uğrayarak, ortalığı mavi ceket, sarı pantolon giyen duygulu gençler istila etmiştir.” bilgisi yer alıyor.
 
Hayata iyi bakın
 
Blueman
 
25.11.2013

Hiç yorum yok: