18.1.14

İnsan Ne İle Yaşar?


“İnsan Ne İle Yaşar?” Tolstoy’un huzuru dinde bulduğu bir dönemde, okumaya yeni başlamışlar veya çocuklar için (tam bana göre) yazmış gibi bir dille yazdığı manevi dersler içeren kısa bir hikayesi.
Kitapta bu hikayenin yanında “Önemli Bir Olay”, “İnsana Ne Kadar Toprak Gerekir?” ve “Surat Kahvehanesi” adlı üç kısa hikaye daha bulunuyor ve kitabın tamamı bir oturuşta bitirilebiliyor.
Birçok baskısı... var kitabın ve her yayınevi kitaba adını veren hikayenin yanına başka seçme kısa hikayeler koymuş.

Tanrı tarafından dünyaya bir kadının canını almak için gönderilen bir melek kadının yeni doğmuş ikiz bebekleri olduğunu görünce emir yerine getiremez.

“Tanrı’nın yanına gittim, O’na ‘Kadının ruhunu alamadım’ dedim. ‘Kocası bir ağacın üzerine devrilmesiyle ölmüş. Kadının ikizleri vardı. Kadın canını almamam için yalvardı. ‘Bırak da çocuklarını büyütüp besleyeyim, ayakları üstünde durduklarını göreyim. Çocuklar anneleri babaları olmadan yaşayamazlar’ dedi. Ben de onun ruhunu alamadım.” Tanrı da bana ‘Git annenin ruhunu al ve üç gerçeği öğren: İnsanın içinde ne yaşar? İnsanlara ne verilmemiştir? İnsan ne ile yaşar? Bu üçünü öğrendiğin zaman cennete dönebileceksin’ dedi.”

Hikayeyi okuyan bu soruların cevaplarını da öğrenecek

Ben “İnsana Ne Kadar Toprak Gerekir?”i de beğendim. İnsanoğlunun içindeki hırs duygusunu çok güzel eleştiriyor. “Surat Kahvehanesi” de yine basit bir dille “din” kavramını sorgulatıyor.
 
 
Hayata iyi bakın
 
Blueman
 
15.11.2013

Hiç yorum yok: