30.11.07

* Ağustos dolunayı

And now when there's moonglow, way up in the blue
Ve şimdi ne zaman ayışığı olsa, maviler içinde yukarı çıkan yolda

I'll always remember, that moonglow gave me you
Daima hatırlayacağım, seni bana ayışığının verdiğini

"Moonglow"

sözler Eddie De Lange,
müzik Will Hudson ve Irving Mills

Yaklaşık yirmisekiz günde bir, her dolunay vakti hikayeler anlatmak üzere bir köşeden çıkar gelirdi. Bazen de bir ağacın altında veya deniz kıyısında bir kayanın üzerinde sessizce otururken buluverirdim onu. Kimsenin nereden geldiğini, yirmisekiz gündür nerelerde olduğunu bilmediği biri. Cebinden küçük bir hikaye, bir yerlerde duyup beğendiği bir şarkının sözleri veya güzel bir şiiri çıkarır dolunayın pırıltısı içinde okurdu. Engin bir denizin üzerindeki ay ışığı kırpırtıları gözlerinde yansırdı. Hafif bir esinti saçlarını okşar, sesi dolunayın aydınlattığı kadife gecede aynı yumuşaklıkla içimize işlerdi.

Sonra... Sonra kimsenin farketmediği bir anda esrarengiz bir şekilde kayboluverirdi. Bir veda bile etmeden, nereye gittiğini söylemeden... Ama bir şekilde bilirdim ki o gelecek dolunayda yine çıkıp geliverecek bir yerlerden. Farklı bir hikaye, şiir veya şarkı sözüyle...

Onu en son geçen dolunayda görmüştüm.

Ziyaretlerine alışmıştım.

Bana onu veren dolunaydı.

Kim bilir, acaba yine gittiği diyarlardan çıkıp geliverir mi?

Hayata iyi bakın

Blueman

28.08.2007

Hiç yorum yok: