2.11.07

* Hollywood filmlerinden en iyi 100 replik

"Hollywood'da yaşayan 1500 sinemacı, aktör ve film eleştirmeninin oylamasıyla 'gelmiş geçmiş en iyi film repliği' seçildi. Bir numarada 1939 yapımı klasik "Rüzgar Gibi Geçti"de Clark Gable'ın Vivien Leigh'ye söylediği "Kısaca hayatım, umurumda bile değil" cümlesi yer alıyor. ("Rhett, if you go, where shall I go? What shall I do? "Frankly, my dear, I don't give a damn.")


Marlon Brando ise iki repliğiyle ikinci ve üçüncü sırada yer aldı. Efsane oyuncunun "Baba" filmindeki "Ona öyle bir teklif yapacağım ki reddedemeyecek" repliği ikinci olurken, "On the Waterfront"daki "Ben de yarışmacı olabilirdim" üçüncü sıraya yerleşti.


Judy Garland'ın "Oz Büyücüsü"ndeki "Toto, içimde artık Kansas'ta değilmişiz gibi bir duygu var" repliği dördüncü oldu.


Beş numarada ise "Casablanca"da Humprey Bogart'ın İngrid Bergman'a söylediği "İşte burada durmuş sana bakıyorum yavrum" var.


100 replikli listede "Rüzgar Gibi Geçti"den iki cümle daha yer alıyor: Leigh'nin "Her şey bir yana, yarın başka bir gündür (No 31) ve "As God is my witness, I'll never be hungry again" (Tanrı şahidim olsun ki bir daha acıkmayacağım" (No 59).


İlk 10

6. "Go ahead, make my day," (Clint Eastwood - Sudden Impact)
7. "Tamam, Mr. DeMille, yakın çekim için hazırım" (Gloria Swanson - Sunset Bulvarı)
8. "Güç seninle olsun" (Star Wars)
9. "Kemerlerinizi bağlayınız. Biraz çalkantılı bir gece olacak" (Bette Davis - All About Eve)
10. "Benimle mi konuşuyorsun?" (Robert De Niro - Taxi Driver)


Altı ayrı replikle başı çeken "Casablanca"daki ünlü "Sanırım bu güzel bir dostluğun başlangıcı" (No 20) ve "Çal, Sam. As Time Goes By'ı çal" cümleleri de (No 28) kuşkusuz atlanılmamış."

Basından

Bunlar arasında benim 1 numaram "Güç seninle olsun" ve 2 numaram da "Benimle mi konuşuyorsun?" olurdu herhalde. Arnold'un Terminator'deki "I'll be back", "Hasta La Vista baby" veya "Come with me if you want to live"i, Jim Carrey'nin "Truman Show"daki "Goodmorning... In case I don't see you, goodafternoon, goodevening and goodnight"ı ya da "Mask"taki "Somebody stop me"si, Mike Myers'ın "Austin Powers"daki "It's good to be me"si, Mickey Rourke'un "Angel Heart"daki "I know who I am" çığlıkları, Freddie Krueger'ın "Nightmare On Elm Street"deki "Arzularınız benim için emirdir" gibi ilk anda aklıma gelen unutulmaz daha nice replik hafızalarımda yer ediyor. Ben bir bakayım listenin tamamını bulabilecek miyim?

Sizin de unutamadığınız, çok sevdiğiniz film replikleri var mı? Bir düşünün bakalım...

Hayata iyi bakın

Blueman

06.07.2005

Hiç yorum yok: