30.11.07

* Ekim dolunayı ve çılgın dünya

Geçenlerde bir kez daha seyredip yine bir süre etkisinden çıkamadığım “Donnie Darko” filminden hüzünlü bir şarkının sözleri... Tears For Fears grubundan 80’lere ait bir şarkı, ama filmdeki bu hüzünlü ve oldukça etkili yorumu Gary Jules’e ait.



All around me are familiar faces Her yanımda tanıdık yüzler
Worn out places Yıpranmış yerler
Worn out faces Yorgun yüzler
Bright and early for the daily races Günlük yarışlar için aydınlık ve erken
Going nowhere “Hiçbir yere” gidiyorlar
Going nowhere “Hiçbir yere” gidiyorlar
Their tears are filling up their glasses Gözyaşları gözlüklerini dolduruyor
No expression Hiçbir ifade yok
No expression Hiçbir ifade yok
Hide my head I wanna drown my sorrow Başımı saklıyorum kederimde boğulmak istiyorum
No tomorrow Yarın yok
No tomorrow Yarın yok
And I find it kind of funny Ve bunu biraz eğlenceli
I find it kind of sad Biraz hüzünlü buluyorum
The dreams in which I’m dying are the best I’ve ever had Öldüğümü gördüğüm rüyalar şimdiye kadar gördüğüm en iyi rüyalar
I find it hard to tell you Sana bunu söylemekte zorlanıyorum
I find it hard to take Bunu yüklenmekte zorlanıyorum
When people run in circles it’s a very very İnsanlar dönüp dolaşıp aynı yere geldiklerinde
Mad world Bu çok çılgın bir dünya
Mad world Bu çok çılgın bir dünya

Children waiting for the day they feel good Kendilerini iyi hissettikleri günü bekleyen çocuklar
Happy birthday İyi ki doğdun
Happy birthday İyi ki doğdun
And I feel the way that every child should Tıpkı her çocuğun hissetmesi gerektiği gibi hissediyorum
Sit and listen Otur ve dinle
Sit and listen Otur ve dinle
Went to school and I was very nervous Okula gittim ve çok gergindim
No one knew me Kimse beni tanımıyordu
No one knew me Kimse beni tanımıyordu
Hello teacher tell me what’s my lesson Merhaba öğretmenim bana dersimi öğret
Look right through me Benim içime doğru bak
Look right through me Benim içime doğru bak
And I find it kind of funny Ve bunu biraz eğlenceli
I find it kind of sad Biraz hüzünlü buluyorum
The dreams in which I’m dying are the best I’ve ever had Öldüğümü gördüğüm rüyalar şimdiye kadar gördüğüm en iyi rüyalar
I find it hard to tell you Sana bunu söylemekte zorlanıyorum
I find it hard to take Bunu yüklenmekte zorlanıyorum
When people run in circles it’s a very very İnsanlar dönüp dolaşıp aynı yere geldiklerinde
Mad world Bu çok çılgın bir dünya
Mad world Bu çok çılgın bir dünya
Illogical world Mantıksız dünya
Mad world Çılgın dünya

Şarkının sözleri bu çılgın gündemli günlerde kafamda uçuşuyor parça parça. Ekim ayının renkten renge giren aydınlık sabahlarında, günlük yarışları içinde yorgun yüzler görüyorum. “Hiçbir” yere giden gencecik insanları duyuyorum. Gözyaşlarını içine akıtan “ifadesiz” yüzler görüyorum bazen. Sanki “başını saklamak ve kederinde boğulmak isteyen” insanlar... “Yarın”ı olmayanlar. Onlar sayesinde “günlük yarışlar”ına devam edebilenler ve onların ifadesiz yüzleri. Tüm bunlara sebep olan, sadece bencil hedeflerini önemseyen, insanlıktan çıkmış, çıkarcı insanlar. Güçsüz ve korkak, ama mevki sahibi insanlar... Ne olup bittiğinden haberi bile olmayan sıradan saf insanlar. Bir hiç uğruna 20’li yaşlarda veda edilen bir “çılgın dünya”...



Ekim dolunayı bunları karanlıkta bırak.

Sevgiyi, güzelliği ve hoşgörüyu, ümidi aydınlat.

Bu “çılgın dünya” daha da çılgınlaşmasın.

Hayata iyi bakın

Blueman

25.10.2007

Hiç yorum yok: