19.11.07

* Mayıs dolunayı ve bir kızılderili şiiri

İnsanlarla ilişkilerimizde onların hangi özelliklerine dikkat ediyor, önem veriyoruz?

Hayatta "değerli" olan nedir aslında?



"Bilmek İstiyorum…

Geçinmek için ne yaptığın beni ilgilendirmiyor,
Neyi özlediğini,
Kalbinin arzuladığı şeye kavuşmanın hayalini kurmaya cesaret edip edemediğini
bilmek istiyorum…
Kaç yaşında olduğun beni ilgilendirmiyor...
Aşk için,
Hayallerin için,
Ve yaşıyor olma serüveni için bir aptal gibi görünme riskini göze alıp almayacağını
bilmek istiyorum…
Bana anlattığın hikayenin doğru olup olmaması beni ilgilendirmiyor...
Kendi kendine dürüst olmak için
Bir başkasını hayal kırıklığına uğratıp uğratmayacağını;
İhanetin suçlamasına dayanıp, kendi ruhuna ihanet edip etmeyeceğini
bilmek istiyorum...
Güvenebilir ve güvenilebilir olup olamayacağını bilmek istiyorum…
Her gün sevimli olmasa da güzelliği görüp göremeyeceğini bilmek istiyorum…
Nerede yaşadığın ya da ne kadar paran olduğu beni ilgilendirmiyor…
Keder ve umutsuzlukla geçen bir gecenin ardından yorgun ve bitap da olsan,
Çocuklar için yapılması gerekenleri yapıp yapmayacağını bilmek istiyorum…
Kim olduğun, buraya nasıl geldiğin beni ilgilendirmiyor…
Çekinmeden, benimle ateşin ortasında durup durmayacağını bilmek istiyorum…
Nerede ve kiminle olduğun, ne okuduğun beni ilgilendirmiyor…
Diğer herşey bittiğinde seni ayakta tutan şeyin ne olduğunu bilmek istiyorum...
Kendinle yalnız kalıp kalamadığını,
O boş anlarda sana arkadaşlık eden kendini gerçekten sevip sevmediğini
bilmek istiyorum..."

Oriah Mountain Dreamer
(Kanadalı Bir Kızılderi)

Hayata iyi bakın

Blueman

12.05.2006

Hiç yorum yok: