16.8.07

* Şarkı Sözlerinde Gezinti



Çok sevdiğim bazı şarkıların sözlerini tekrar tekrar okuduğumda ve o şarkıyı bilmem kaçıncı kez ruhuma aktardığımda yeni yeni bir şeyler keşfediyor, yeniden mutlu oluyorum...

Aşağıdaki şarkı, en sevdiğim grup Depeche Mode'un şarkı sözlerini yazan Martin Gore'un 1982'de, daha çok genç ve yolun başında iken yazdığı bir şarkı... Çok basit, çok içten... Umarım aşkın anlamını, çok fazla yara almadan öğrenmiş, yaşamıştır sonra...

Aşkın ve diğer güzelliklerin anlamını bundan sonra göndereceğim bazı şarkı sözlerinde bir arayalım bakalım...

Depeche Mode - THE MEANING OF LOVE

Albüm : A BROKEN FRAME (1983)

I´ve read more than a hundred books Yüzden fazla kitap okudum
Seeing love mentioned many thousand times Aşktan binlerce defa bahsedildiğini görerek
But despite all the places I´ve looked Ama baktığım her yere rağmen
It´s still no clearer Hala daha açık değil
It´s just not enough Tamamen yetersiz
I´m still no nearer Hala anlamaya daha yakın değilim
The meaning of love Aşkın anlamını

Noted down all my observations Tüm gözlemlerimi not ettim
Spent an evening watching television Bir akşamı TV seyrederek geçirdim
Still I couldn´t say with precision Hala kesin söyleyemiyorum
Know It´s a feeling and it comes from above Biliyorum aşkın bir duygu olduğunu ve Tanrı katından geldiğini
But what´s the meaning Ama anlamı nedir
The meaning of love Aşkın anlamı
The meaning of love Aşkın anlamı
Tell me Anlat bana
The meaning of love Aşkın anlamını

From the notes that I´ve made so far Şimdiye kadar aldığım notlara göre
Love seems something like wanting a scar Aşk, bir "yara" istemek gibi bir şey
But I could be wrong Ama hatalı olabilirim
I´m just not sure you see Görüyor musun hiç de emin değilim
I´ve never been in love before Ben daha önce hiç aşık olmadım
Never been in love before Daha önce hiç aşık olmadım
Never been in love before Daha önce hiç aşık olmadım

Next I asked several friends of mine Sonra birçok arkadaşıma sordum
If they could spare a few minutes of their time Bana birkaç dakika ayırabilirler mi diye
Their looks suggested that I´ve lost my mind Bakışları aklımı kaçırdığımı söylüyordu
Tell me the answer Bana cevap ver
My lord high above Ulu Tanrım
Tell me the meaning Bana anlamını anlat
The meaning of love Aşkın anlamını
The meaning of love Aşkın anlamını
Tell me... Anlat bana…

Hayatınızı gerçek ve anlamlı aşkların doldurmasını diliyorum...

Hayata iyi bakın

Blueman

21.11.2000

Hiç yorum yok: